top
logo

Bayi Girişi




CRM Uygulamaları Konusunda Danışmanlık ve Eğitim

 

Kısaca CRM'i tanımlamak gerekirse

CRM'in birinci bileşeni "Müşteri"yi doğru tanımlamak gerekir.

Müşteri; Düzenli olarak veya tekrar tekrar satın alan kişi, alıcı, ticaret yapan kişi olarak tanımlanmaktadır.

Bu tanımları biraz inceleyecek olursak; sizden bir defa bir şey satın alan kişi sonsuza dek sizin müşteriniz değildir. Bu eylemi devamlılık göstermezse sizin için ancak satın aldığı zaman birimi içinde müşteri sayılabilir.

 

"Customer" kelimesi karşısında "Buyer", "Purchaser", "Client" hatta "Patient" ve "Guest" kelimeleri ile karşılaşmaktayız.

Buyer; Ürün satın alan, sahip olan, kontrol eden, ele geçiren, değerli bir şeyi düşük fiyatla alan kişi,

Purchaser; Ürün satın alan, alıcı, edinen, ihtiyacını gideren kişi,

Client; Servis, hizmet veya bilgi satın alan, yardım isteyen, tavsiye isteyen, bağlı olan,  profesyonel bir kişi veya kuruluş.

CRM'in ikinci bileşeni "İlişki" kelimesi satış anlamına gelmez.

Ama güzel bir ifade ile "From Contact to Contract - İlişkiden Sözleşmeye" de denildiği gibi; satışın bir ilişki sonucu ortaya çıkması doğaldır. Sonrasında ise satış, hizmet, servis uygulamalarının müşteri talepleri ve beklentileri yönünde karşılıklı memnuniyete dayalı bir ilişki(ler) yumağına dönmesi, geliştirilmesi ve süreklilik arz etmesi amaçlanmalıdır.

CRM'in üçüncü bileşeni "Yönetim" ise;

Müşteriyi (veya müşteri bilgisini) yönetmek, kontrol altına almak veya hükmetmek anlamlarına asla gelmeyip, müşteri ile aramızda olan ilişkiler bütününü, müşteri merkezli bir yaklaşımla yönetmektir.

CRM ile ilgili aşağıda belirttiğimiz tüm eğitimler, danışmanlıklar ve sistem analizleri hizmetleri verilmektedir. İsteğe veya ihtiyaca göre eğitim içerikleri gelnişletilip azaltılabilir.

  • CRM nedir?

  • CRM ne değildir?

  • CRM ne fayda Sağlar? Ne işe yarar?

  • CRM Stratejisi

  • CRM ve Satış

  • CRM ve Pazarlama

  • CRM'de başarı nasıl sağlanır?

  • Eski Yaklaşım

  • Yeni Yaklaşım

  • Müşteriyi nasıl tanımlamalıyız?

  • Müşteri Döngüsü

  • İstikbal müşteride, müşteri CRM'de

  • CRM ile geçmişi bugünde yaşamak!

  • CRM tersine evrimi engeller!

  • Kalbimizdeki Ali Amca

  • CRM'in 3O'su

  • Müşteri neden tekrar gelir?

  • Sadık Müşteri nasıl meydana gelir?

  • CRM Felsefesi

  • Başarmak İçin!

  • Karlı müşterimi yoksa sadık müşteri mi?

  • Kilit Müşteri

  • Sadakat Sistemleri

  • LTV (Müşteri Zaman Değeri) Hesaplama

 

 

bottom